Ahad, 28 September 2008

Sodapnyo ayam hinggo monjilat.......

Bila hari lebaran kian menjelang ayam memainkan peranan penting bagi hidangan dipagi shawal nanti.Pandangan ahli politik berkenaan ayam di malaysia ini.

datuk abdullah ahmad badawi:
ayam saya tak tahu berkenaan ayam ini awak kena jumpa datuk mustapa atau datuk shahril,
saya sibuk ni,saya nak tidur sekejap,jangan ganggu saya.

datuk najib:
ayam malaysia tak enak,ayam dari china dan mongolia sedap.

tan sri mahyuddin:
jangan tanya saya berkenaan ayam,tanya saya berkenaan AP atau berapa ramai pelabur luar melabur kemalaysia.

datuk ali rustam:
melaka pengeluar telur terbesar dimalaysia 8juta sehari,bermakna tahun depan melaka akan keluar 8 juta ekor ayam pencen.melawat melaka bererti mewah makan telur dan ayam liat.

datuk hishammudin:
ayam turki sedap,jikalau dipanggang 2kali sedap.

datuk syed hamid:
ayam dari negara jiran nak masuk boleh tetapi tak lebih 10 kilometer dari sempadan malaysia.

datuk shahril:
ayam mesti duduk di bawah siling,bukan atas siling.Kalau ayam duduk atas siling dah jadi macam ayam kampung tidur dan berak bersepah sepah.

yb zul hassan:
bukan kita cari ayam, tetapi ada orang yang hantar untuk bersedekah,ayam negeri china pulak tu putih dan gebu,rezeki dah depan mata apa lagi nngggaaaapppp ajelah.

Tiada ulasan: