Jumaat, 13 Februari 2009

Lapuran.2...Saya PK Zambry melapurkan...

Hari ini friday the 13,ada setengah kaum cukup takut atau pantang jika hari jumaat jatuh pada setiap 13 haribulan calendar masehi,tetapi saya pk zambry dah masuk hari ke4 bermakna dah lepas pantang 3hari,bertugas dipejabat SUK Ipoh Perak,ini adalah lapuran saya.

Hari pertama saya bertugas, hari selasa yang lepas saya terpaksa berebut siapa sampai dulu dipondok pengawal,kerana takut mantan pengawal terdahulu datang berebut kerusi dan meja.

Media TV dan akhbar pun tiada melapurkan adanya kelas kelas tadika kemas kena kunci pintu masuk dan tidak payah lagi datuk Kemas terpaksa datang diwaktu pagi untuk mengusap rambut murid kemas dengan wajah yang hiba dan sedih.

Tiada juga dengar gerai gerai majlis daerah dan dewan dewan orang ramai kena kunci atau pun kena potong api dan air.Sewaktu mantan pengawal dahulu bertugas selama 10bulan macam macam maasallah timbul.

Kaum malayu,cina dan india pula aktiviti harian mereka berjalan dengan baik dan lancar,kecuali pada hari selasa dan rabu yang lepas kenderaan tidak berjalan lancar di waktu petang berhadapan kedai kuda ghee hin dan kedai ekor dan toto hai san kerana pembelian saat akhir nombor saham ramalan.

Kaum singh pula mereka sekarang ini banyak muasabahkan diri dengan dengan meminum susu lembu, makan capati,serta memakai serban semasa menunggang atau membonceng motorsikal untuk tujuan keselamatan

Pada hari jumaat ini kita orang perak harus banyak muasabahkan diri dengan tidak kira melayu atau cina saperti yang diucapkan oleh pak bai singh kita,anwar ibrahim,lim kit siang harus bertaubat,tetapi yang muskhilkan Datuk Nik Aziz dia tak suruh bertaubat pulak.

Tiada ulasan: