Isnin, 9 Februari 2009

Saya PK Zambry melapurkan.......

Saya pk zambry melapurkan pada hari isnin 09 february negeri perak masih bercuti hari ini,oleh sebab saya menteri besar untuk semua kaum disini melapurkan keadaan kaum tersebut.

Dikuala kangsar warung kopi melayu penuh dengan pelanggan meminta nasi lemak,kopi o kaauu,mereka ini tak takut lagi ancaman dengue kerana pihak FRU telah melakukan fogging mengunakan gas pemedih mata,menyebabkan nyamok aedes tidak boleh membuka mata.Untuk membuat orang malayu berminat pada kita semula saya cadangkan semua dusun durian orang melayu ini dipasang dengan api supaya mereka senang mengutip buah durian.

Di ipoh pula pagi ini kedai kopi ghee hin dan hai san berjalan saperti biasa,mereka ini semua ini penat merayaikan pesta chap goh meh semalam semasa saya mengadiri perasmian itu mereka telah menghadiahkan batu nisan bunga kuning untuk saya membuat sembahyang kubur nanti.

Bagan datuk pula kedai kedai todi masih belum dibuka,kerana mereka belum bangun lagi sebabkan hari thaipusam semalam.

Slim river keadaan kaum singh menjalan tugas saperti biasa dengan memberi makan lembu dan memerah susu,tetapi ada seorang pak bai disini membuat kepala pening sikit adakah dia kata pada orang perak 'you don't play play with me' .

Tiada ulasan: